Management
Acasa
Contact
imagine
Management

Peter Druker

Sarcini

Un Manager are doua sarcini specifice:

Managerul nu are putere, are doar responsabilitate si autoritatea sa delege responsabilitati. El trebuie sa trateze angajatii cu care lucreaza ca resurse pentru el. El trebuie sa ceara de la ei sa accepte ca responsabilitate a lor sa faca posbil ca managerul sa efectueze o munca mai buna si mai productiva.

Functii

  1. Stabileste obiectivele si tintele pentru fiecare obiectiv.
    • Decide ce trebuie facut pentru atingerea obiectivelor.
    • Comunica obiectivele celor a caror performanta este necesara pentru atingerea lor

  2. Organizeaza. Analizeaza activitatile, deciziile si relatiile necesare.
    • Imparte munca in activitati "manageriabile" si divide activitatile in posturi "managerabile".
    • Grupeaza aceste unitati si posturi intr-o structura organizationala.
    • Selecteaza oameni pentru managementul acestor unitati si pentru muncile care trebuie facute in unitati.

  3. Motiveaza si comunica. Creaza o echipa din oamenii responsabili de activitati prin:
    • practicile pe care le promoveaza
    • relatiile lui cu cei cu care lucreaza
    • deciziile pe care le ia pentru plata, pozitionare si promovare
    • comunicare permanenta catre/de la subordonati, superiori, colegi

  4. Evalueaza. Managerul stabileste unitatea de masura
    • Urmareste ca fiecare angajat sa aiba indicatori disponibili orientati spre performanta organizatiei si care in acelasi timp sunt orientati pe munca individului si il ajuta sa o efectueze
    • Analizeaza, evalueaza si interpreteaza indicatorii de performanta
    • Comunica semnificatia evaluarii si rezultatul ei subordonatilor, superiorilor si colegilor

  5. Dezvolta oamenii, inclusiv pe el
    • Dezvoltarea oamenilor necesita o calitate de baza: integritatea.
    • Managerul considera intotdeauna ce este drept si niciodata cine are dreptate. El nu evalueaza niciodata inteligenta intelectuala deasupra integritatii celorlati.
    • Munca de manager trebuie conceputa astfel incat sa permita cresterea, invatarea si dezvoltarea pe termen lung, sa ofere satisfactie prin performanta.
    • Titlurile nu ar trebui niciodata sa fie utilizate ca recompensa.

Responsabilitate

Pentru a performa, angajatul trebuie sa fie capabil sa isi asume responsabilitatea pentru munca sa. El trebuie sa participe de la inceput in stabilirea elementelor fundamentale ale responsabilitatii:

  1. Activitate productiva

  2. Feedback pentru auto-control. Informatia pe care o primeste trebuie sa fie relevanta, la timp, operationala, orientata pe munca pe care o desfasoara. Trebuie sa fie instrumentul lui pentru auto-control, nu pentru controlul de catre ceilati.

  3. Invatarea continua
    • invatarea continua nu inlocuieste trainingul. Ea satisface nevoia angajatului de a contribui cu ce a invatat la imbunatatirea performantelor proprii sau ale colegilor.
    • trebuie organizata in sesiuni formale, si angajatul trebuie provocat continuu: "ai invata ceva care sa te faca sa muncesti mai productiv, cu mai multa satisfactie? De ce ai nevoie in materie de cunsostiinte, instrumente, informatii? Cum ne pregatim cel mai bine pentru noi nevoie, metode, capacitati?"

  4. Structura clara a autoritatii
    • angajatul trebuie sa aiba o structura clara a autoritatii, sa stie ce arii decizionale sunt in afara ariei lui de responsabilitate si care cer o autorizare superioara